Jak zwrócić na siebie uwagę znanej agencji fotograficznej? Przez ostatnich 10 lat byłem profesjonalnym fotografem mody, a ostatnio zająłem się także kręceniem materiałów wideo dla moich klientów. Czy będzie to moją zaletą? Nick Bell

Jest to pytanie, na które, niestety, nie ma dobrej odpowiedzi, ponieważ wielu fotografów będzie się chwalić różnorodnym doświadczeniem. Oczywiście, bogate portfolio, pozytywne referencje, dobre kontakty, nienaganna etyka zawodowa i imponująca lista klientów będą bardzo pomocne, ale dokąd Cię to wszystko zaprowadzi – zależy tylko od tego, jak to wykorzystasz. Fakt, że potrafisz kręcić filmy, z pewnością działa na Twoją korzyść, a to oznacza, że z punktu widzenia agencji zatrudnienie Ciebie zamiast fotografa, który potrafi robić jedynie zdjęcia, daje możliwość sprzedaży klientowi dodatkowych usług. Clive Booth, który pracuje dla Marka George’a, stanowi tego doskonały przykład, ponieważ jego umiejętność nagrywania materiałów wideo obok wykonywania zdjęć uczyniła z niego bardzo poszukiwanego przez znane domy mody fotografa. Powodem tego jest właśnie to, że może on zarówno nakręcić film, jak i zrealizować sesję zdjęciową, dzięki czemu klient nie musi zatrudniać dwóch osób. Multimedia są dziś niezwykle modne, więc jeśli potrafisz zrobić wysokiej jakości zdjęcia, a do tego jeszcze zarejestrować materiał wideo, to agencja z pewnością będzie o Tobie pamiętać.

Współpraca z agentem

Niall Horton-Stephens (horton-stephens.com) dzieli się swoim doświadczeniami z pracy w agencji

Znalezienie agenta to poważne przedsięwzięcie. Wybierz odpowiednią osobę, a zajmie się ona wszystkimi kwestiami związanymi z realizowanymi przez Ciebie zleceniami i pozwoli Ci w całości poświecić się części kreacyjnej. Agent powinien mieć doświadczenie w zakresie wyceniania sesji, dysponować kontraktami i opracowywać umowy określające sposób wykorzystania Twoich zdjęć.

Osoba taka musi także dobrze się orientować w zagadnieniach związanych z produkcją sesji oraz zasadach i zwyczajach obowiązujących w branży. Co zaś najważniejsze, agent powinien wiedzieć, jakich zdjęć oczekują klienci i jak przygotować efektowne portfolio oraz jak sprzedać Twoje wyjątkowe zdolności. Twój reprezentant musi mieć też udokumentowaną nieposzlakowaną opinię i dobre kontakty, zapewniające dostęp do klientów. Oczywiście, gdy agent zaaranżuje już spotkanie ze zleceniodawcą, potrzebuje dobrego produktu, by móc go sprzedać, a to już Twoja część pracy.

Wrażenie, jakie zrobi Twoje portfolio, będzie miało duże znaczenie, lecz nie tylko ono. Nie chcemy zatrudniać fotografa, z którym trudno się pracuje. Jeśli my Cię nie lubimy, to możemy podejrzewać, że i nasi klienci też nie będą za Tobą przepadać. Chcemy zbudować jak najlepszą reputację, a nie ją zniszczyć. Możemy odnieść wspólny sukces tylko dzięki Twojemu portfolio, Twojej osobowości i pozytywnemu nastawieniu. Nasza relacja musi opierać się na solidnych i trwałych podstawach, a jej celem jest wieloletnia współpraca. Oczywiście jej warunki są szczegółowo opisane w umowie, tak aby nic nie budziło wątpliwości, ale też wszystko opiera się na wzajemnym szacunku.

Wybierz odpowiedniego agenta, a zajmie się on wszystkimi kwestiami związanymi z realizowanymi przez Ciebie zleceniami”

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Po godzinach

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Przewodnik po nowych technologiach w wypożyczanym sprzęcie budowlanym: Jak nowinki techniczne wpływają na efektywność pracy

Postęp technologiczny nieustannie zmienia oblicze branży budowlanej, wprowadzając innowacj…