Mając tak pogrupowane sery, musimy sięgnąć dalej, w głąb procesu decyzyjnego zakupu sera. Konsument wie jaki gatunek sera chce kusić i na tym fragmencie oferty się skupia, poszukuje teraz informacji na temat dostępnych marek (być może ma swoją ulubioną lub taką, którą ktoś mu rekomendował). W tym momencie kluczowa jest informacja na samym produkcie – etykieta cenowa, na której powinien znaleźć się pakiet informacji. Można je podzielić na te podstawowe rekomendowane jako dodatkowe, iformacje podstawowe:

– gatunek

– marka

– cena

informacje dodatkowe (rekomendowane):

– producent

– cechy sera (smak, konsystencja)

– zastosowanie lub propozycje kulinarne

Te informacje prowadzą Konsumenta do kolejnego punktu analizy oferty, jakim jest cena, ewentualne promocje w danej grupie produktów.

„Oczywiście to są podstawowe zachowania i kryteria według, których dokonywane są zakupy sera. Niemniej, poza informacją płynącą z produktu w ladzie, kluczowa jest rekomendacja i wiedza sprzedawcy. To on jest miejscowym ekspertem w kategorii. Im większe wsparcie daje sprzedawca w dziale z serami Konsumentowi, tym jego zakupy będą bardziej satysfakcjonujące. Szczególnie jest to ważne w kategorii serów premium. Wciąż jeszcze mało wiemy o tym czym są np. sery długo dojrzewające, do czego możemy je w kuchni wykorzystać poza tradycyjną deską serów, jakie wino dobrać do sera Bursztyn, a jakie do sera o zdecydowanie łagodniejszym smaku jak np. Szafir. Sprzedawca wyedukowany poleci do pierwszego wino czerwone, wytrawne, do Szafira zaś łagodne białe lub nawet musujące. Idąc dalej, rekomenduje dodatki do sera takie jak: konfitura żurawinowa lub jagodowa, czy też miód akacjowy. To nie tylko wsparcie Konsumenta, ale również poszerzanie koszyka zakupowego” – podkreśla Emilia Pożarowszczyk, Brand Manager Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek.

Firma wychodzi naprzeciw sprzedawcom prowadząc szkolenia z zakresu serów żółtych. Współpracujemy z naszymi Klientami i rekomendujemy umieszczanie tablic edukacyjnych dla Konsumentów, które w łatwy sposób charakteryzują poszczególne grupy serów i ich zastosowanie.

Pamiętajmy bowiem, że Konsument przychodzi do naszego sklepu nie tylko, aby kupić ser, ale aby wyjść ze sklepu z satysfakcją udanych zakupów, doskonałej obsługi i wrócić na kolejne zakupy.

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Biznes

Jeden komentarz

  1. SEROWE INSPIRACJE cz.1 – Wiadomości

    25 sierpnia 2018 w 10:16

    […] 1 minutę temu SEROWE INSPIRACJE cz.2 […]

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Małe awarie kanalizacji – dlaczego są tak groźne?

Mieszkańcy bloków doskonale wiedzą, że awaria pralki u sąsiada mieszkającego piętro wyżej,…