
Volvo – silnik
Silnik skonstruowany przez Yamahę specjalnie dla Volvo, pod kątem zastosowania w XC90. Powstaje w Japonii. Choć 10 lat temu, gdy debiutowało XC90 4.4, Volvo należało do Forda, nie zdecydowano się na zaszczepienie w nim amerykańskiej konstrukcji. Prawdopodobnie problem wiązał się ze zbyt dużą szerokością typowego silnika V8 – nowa jednostka ma kąt rozwidlenia cylindrów 60° i została przystosowana do poprzecznego montażu. Blok i głowice są wykonane z aluminium, dzięki czemu masa silnika wynosi 190 kg. W podstawowej wersji silnik rozwija 315 KM (w superaucie Noble z dwiema turbinami – ok. 650 KM).
Silnik pojawił się W XC90, S80 i Noble M600 (auto sportowe). W XC90 był stosowany w latach 2004-2010.
Toyota – silnik
Widlaste „ósemki” Toyota stosuje od 1963 r., debiutowały w osobowym modelu Crown. Kolejna seria silników to UZ, w terenowych modelach pojawiła się tylko wersja 2UZ, w której jest żeliwny blok silnika (głowice aluminiowe, 4 zawory na cylinder). Niektóre odmiany tego motoru (od 2005 r.) wyposażono dodatkowo w układ zmiennych faz rozrządu. W 2005 r. Toyota zaczęła wprowadzać nowe silniki UR, które przystosowano do wtrysku bezpośredniego (niestosowanego w terenówkach). Jest za to podwójne VVT-i.
MODELE (2UZ)
- Lexus (1998-2009): GX 470 (odp. LC120),
- LX 570 (LC100 oraz LC 200)
- Toyota (1998-2011):
- Land Cruiser 100,200,
- 4Runner, Tundra, Sequoia
MODELE (UR)
- 4.6 (1UR): GX 460 (Odp. LC 150),
- Land Cruiser 200, Seguoia, Tundra
- 5.7 (3UR): Land Cruiser 200. Seguoia,
- Tundra, Lexus LX 570 (LC 200)
- 5.7 (3UR etanol): Tundra. Segu
Ford – silnik
Rodzinę silników V8 Uodular v Ford wprowadził w 1991 r. (Lincoln Town Car). Nazwa oznacza dużą elastyczność fabryki we wprowadzaniu zmian na liniach produkcyjnych (można produkować różne wersje silników). Do SUV-ów i pikapów silniki wprowadzono w 1997 r. jako rodzinę Triton. W zależności od zastosowania spotkać można zarówno żeliwne, jak i aluminiowe kadłuby. Silniki oferowano głównie jako 4.6 (bogata rodzina z dwoma, trzema lub czterema zaworami na cylinder) oraz 5.4 (również warianty 16V, 24V i 32V). Moc jest różna: w Fordzie F-150 4.6 z 1997 r. wynosi 220 KM, zaś w Fordzie Expe-dition 5.4 24V – 310 KM. Doładowane wersje, które można spotkać w osobowych modelach, osiągają nawet 550 KM. Najnowszy silnik V8 to 5-litrowy Coyote z 2011 r. Założeniem był znaczny wzrost mocy. Aby wykorzystać stare oprzyrządowanie serii Modular, Ford wprowadził wzmocnienia w bloku, w F-150 silnik jest mniej wysilony, ale zachował kute korbo-wody i dodatkowe chłodzenie tłoków.
Modele
- 4.616V: F (1997-03). Expedition (1997-04)
- 4.624V: Explorer (2006-10). F (2009-10)
- 5.416V: F (1997-04), Expedition (1997-04)
- 5.424V:F(2004-10),Exped..Navig3tor(od05)
- 5.4 32V: Navigator (1999-04)
- Ford serii F 360 KM (od 2011 r.)
- Ford Mustang GT 412 KM (2011-12)
- Ford Mustang GT 420 KM (od 2013 r.)
- Ford Mustang BOSS 444 KM (2012-13)
- Ford FalconGT 449 KM (2011 r.)