Duńska firma chce prowadzić w Polsce maksymalnie dziesięć salonów meblowych.
BoConcept projektuje, produkuje i dystrybuuje meble dla klientów, którzy są gotowi zapłacić za jakość. Pod marką duńskiej firmy działa obecnie 350 salonów meblowych na całym świecie. Sześć z nich otwarto w Polsce, z czego trzy prowadzą franczyzobiorcy.
– Jesteśmy zainteresowani nawiązaniem kontaktu z przedsiębiorcami z Warszawy, Poznania, Łodzi i innych dużych polskich miast – mówi Jarosław Lehwark, dyrektor zarządzający BoConcept Retail Poland. – Uważamy, że docelowo w Polsce może bezkolizyjnie funkcjonować od 8 do 10 salonów BoConcept.
Za pozyskanie lokalu na salon meblowy odpowiedzialni są franczyzobiorcy. Minimalna powierzchnia placówki to 300 m2. Salony BoConcept najczęściej znajdują się w centrach miast lub na ich obrzeżach, przy ruchliwych ulicach. Rzadziej mieszczą się w galeriach handlowych.
W ramach współpracy BoConcept oferuje produkty, wsparcie z zakresu prowadzenia salonu i zarządzania sprzedażą, narzędzia marketingowe oraz szkolenia. Od lokalnych partnerów wymaga z kolei znajomości rynku, kapitału i zaangażowania w pracę.
– W branży meblarskiej największe zainteresowanie klienta przypada na jesień i zimę – dodaje Jarosław Lehwark. -W tym okresie także deweloperzy kończą budowę nowych mieszkań, co ma oczywiście wpływ na rynek meblarski.